شبکه حقوق بشر کردستان، ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۷: شب سه شنبه ۲۰ فروردین ماه یک شهروند کُرد به همراه یک خانواده ۶ نفره اهل افغانستان در نزدیک روستای طوره از توابع شهرستان خوی از سوی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران هدف تیراندازی قرار گرفتند. در نتیجه این تیراندازی، این شهروند کُرد و همچنین دو عضو خانواده افغانستانی، مادر و فرزند ۱۳ ساله‌اش، کشته و یکی دیگر از فرززندان این خانواده زخمی شده است.
یک منبع مطلع در خوی به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: « ساعت ۲۲ شب ۲۰ فروردین ماه در نزدیکی روستای طوره از توابع شهرستان خوی، یک شهروند کُرد به نام بهروز چتوزاده، اهل روستای آلند خوی به همراه یک خانواده افغانستانی هدف تیراندازی قرار گرفتند كه در نتيجه آن، وي و دو نفر از اعضای این خانواده کشته شدند.»
این منبع در ادامه اظهار داشت بهروز چتوزاده، متاهل و دارای سه فرزند بوده است:« وی به عنوان راهنما این خانواده افغانستانی را که با عبور از مرزهای ایران قصد سفر به اروپا را داشته اند همراهی می کرده است. این افراد از فاصله نزدیک و بدون اخطار قبلی هدف تیراندازی نیروهای مرزبانی قرار گرفته‌اند.»

طبق عکس‌هایی که در مرکز درمانی بلسور سفلی خوی از قربانیان این تیراندازی گرفته شده و در اختیار شبکه حقوق بشر کردستان قرار گرفته است جنازه مادر این خانواده و فرزندش دیده می‌شود. 

این منبع در پایان اظهار داشت که در سال های اخیر به این دلیل که نیروهای مرزبانی مورد پیگرد قضایی قرار نمی‌گیرند به راحتی شهروندان مناطق مرزی را هدف شلیک مسقیم قرار می دهند. در چنين وضعيتي، هر ساله چندین تن از اهالی این مناطق و پناهجویانی که قصد عبور از این مرزها را دارند، کشته می‌شوند.