شبکه حقوق بشر کردستان، ۱۱ فروردین ۱۳۹۸: همزمان با برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان، اداره‌ کل اطلاعات استان کردستان، مانع از سفر حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان و رئیس مدرسه‌ امام بخاری سنندج به زاهدان برای شرکت در این مراسم شد.
دفتر حاکم شرع مردمی کردستان با انتشار بیانیه‌ای این اقدام اداره اطلاعات سنندج را “خلاف عقل و عرف و دین و قانون” دانسته است: «طبق مقررات دین مبینِ اسلام، و همچنین حسب اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل دوازده، اعمال این محدویت‌ها علیه رهبران و بزرگان اهل سنت، خلاف شرع و قانون است. این اقدامات خلاف عقل و عرف و دین و قانون، جز ایجاد بدبینی و نومیدی هر چه بیشتر در میان مردم نسبت به حاکمیت، فایده‌ی دیگری ندارد.»
حسن امینی همچین در آذرماه سال گذشته با انتشار نامه‌ای سرگشاده به مناسبت هفت وحدت از تداوم تبعیض علیه اهل سنت در ایران انتقاد کرده بود. وی طی چند سال گذشته به دلیل فعالیت‌های مذهبی، بارها از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران و دادگاه ویژه روحانیت احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است. در آخرین مورد این روحانی سرشناس اهل سنت از سوی دادگاه ویژه روحانیت همدان در تیر ماه ۱۳۹۶ احضار و به تبلیغ علیه نظام متهم شده بود.