شبکه حقوق بشر کردستان، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷: قادر محمدزاده، زندانی سیاسی کُرد که چهاردهمین سال محکومیت خود را در زندان مرکزی ارومیه می گذراند، از یازدهم اسفند ماه در اعتراض به انتقالش به بند امن این زندان و محرومیت از حق ملاقات با خانواده، در اعتصاب غذا به سر می برد. مسئولین زندان پیگیری درخواست وی را منوط به توقف اعتصاب غذا کرده‌اند.
یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی به شبکه حقوق بشر کردستان گفت:« قادر محمدزاده از اول اسفند ماه به صورت تنبیهی به بند امن منتقل شده است و وضعیت سلامتی او در دوازدهمین روز اعتصاب غذا رو به وخامت است. همچنین طی روزهای گذشته خانواده این زندانی سیاسی در دادگستری ارومیه از مسئولین زندان مرکزی این شهر به دلیل انتقال بدون دلیل وی به بند امن اعلام شکایت کرده‌اند.»
بند امن زندان مرکزی ارومیه در محل قرنطينه سابق قرار دارد و طی چند سال گذشته از سوی مسئولین زندان بازسازی شده و هم‌اکنون تحت عنوان بند امن جهت تنبيه زندانيان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قادر محمدزاده، شهروند بوکانی در تاریخ ۲۹ آذرماه ۱۳۸۴ همراه با محمد امین عبدالهی به اتهام عضویت در یکی از احزاب اپوزسیون کُرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. این دو زندانی سیاسی بعد از چند ماه نگهداری در سلول های انفرادی بازداشتگاه‌های اداره‌ اطلاعات در شهرهای مهاباد و ارومیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند و بعد از ۱۵ ماه بلاتکلیفی از سوی شعبه‌ یک دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه دادگاهی شدند.
شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد قادر محمدزاده را به پرداخت دیه و تحمل ۱۸ سال حبس توام با تبعید به زندان یزد و محمدامین عبداللهي را به تحمل ۱۸ سال حبس توام با تبعید به زندان طبس محکوم کرد. این احکام نیز بعدها در دادگاه تجدید نظر ارومیه عینا تایید شدند.
قادر محمدزاده در بهمن ماه سال ۱۳۸۹، در پرونده‌ ای دیگر به اتهام ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مجددا به ۶ ماه حبس محکوم شد.
این زندانی سیاسی كه چهاردهمین سال دوران حبس خود را سپري مي كند از هرگونه حق مرخصی محروم بوده و در این مدت نیز در بند ۳-۴ بند زندان جرائم عادی محبوس بوده است. وی در خردادماه گذشته در اعتراض به انتقالش به بند کارگری چند روز اقدام به اعتصاب غذا کرده بود.