شبکه حقوق بشر کردستان، ۱۱ اسفند ۱۳۹۷: چهار زندانی سیاسی کُرد در زندان ارومیه به نام‌های حمید رحیمی، تورج اسماعیلی، کمال حسن رمضان و احمد تموئی صبح امروز شنبه، ۱۱ اسفند ماه بدون اطلاع قبلی به دادسرای عمومی و انقلاب این شهر انتقال یافتند و دو اتهام جدید «اخلال در نظم عمومی» و «توهین به مقدسات» به آنها تفهیم شد.
بنا به اطلاع شبکه حقوق بشر کردستان، تشکیل پرونده جدید قضایی برای این چهار زندانی سیاسی به دلیل اعتراض در بند سیاسی زندان ارومیه در مهر ماه امسال در پی ضرب و شتم چندین زندانی سیاسی کُرد توسط ماموران زندان مرکزی ارومیه صورت گرفته است.
روز ۱۳ مهر به دنبال ضرب و شتم حمید رحیمی، زندانی سیاسی کُرد توسط ماموران زندان ارومیه، بند زندانیان سیاسی برای چندین ساعت شاهد اعتراضی گسترده بود. همچنین در تاریخ ۲۴ مهر ماه، ۷۱ زندانی سیاسی و عقیدتی در این زندان در اعتراض به ضرب و شتم تعداد دیگری از زندانیان سیاسی و محرومیت آنها از مرخصی به مدت یک هفته اعتصاب غذا کردند.

حمید رحیمی: اهل ارومیه، اسفند ماه سال گذشته بازداشت و در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به ریاست قاضی شیخلو به به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم بعدا در دادگاه تجدید نظر ارومیه به ۱۳ ماه حبس کاهش پیدا کرد.
تورج اسماعیلی: اهل ارومیه، آبان ماه ۱۳۹۴ بازداشت و در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم شد. این حکم به دلیل عدم اعتراض متهم با توجه به تبصره تسلیم به رای، نهایتا به ۳ سال و نه ماه حبس کاهش یافت.
کمال حسن رمضان: ۳۳ دارد و اهل شهر سریکانی در روژاوا و تبعه کشور سوریه است. وی شهریور ماه ۱۳۹۳ در ارومیه بازداشت و بعد از چهار ماه بازجویی در بازداشتگاه‌های اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.
وی مرداد ماه سال ۱۳۹۴ از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان ابتدا به ده سال حبس و سپس طبق قانون تسلیم به رای، به ۷ سال حبس کاهش پیدا کرد. کمال حسن رمضان در پرونده‌ پرابهام دیگری به اتهام محاربه بدون حضور در روند دادرسی و به صورت غیابی به اعدام محکوم شده است. این حکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ از سوی اجرای احکام زندان مرکزی ارومیه به وی ابلاغ شده است.
احمد تموئی: اهل سلماس، آبان ماه ۱۳۸۶ در مهاباد بازداشت و سپس از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی سیاسی در طول ۱۱ سال حبس خود بارها به سلول انفرادی منتقل شده و چندین بار هم برای او پرونده قضایی جدید تشکیل شده است.