سه شهروند کُرد به نام‌های محمد پتایشی، کمال عبدالهی و محمد سلحشور که پیشتر توسط نیروهای امنیتی در شهرهای پیرانشهر و ارومیه بازداشت شده بودند و هم‌اکنون در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برند، در سه پرونده مجزا از سوی دادگاه انقلاب اروميه مجموعا به تحمل ۲۲ سال حبس محکوم شده‌اند.
شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که طی روزهای گذشته دو شهروند کُرد اهل پیرانشهر به نام‌های محمد پتایش و کمال عبدالهی که هم‌اکنون در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برند به اتهام جاسوسی براي آمریکا از سوی دادگاه انقلاب ارومیه هر یک به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده‌اند. حکم صادره در ۳۰ دی‌ماه به صورت رسمی به اين دو در زندان مرکزی ارومیه ابلاغ شده است.

گفتنی است محمد پتایش در ۸ اسفندماه سال گذشته و کمال عبدالهی در ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاري توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی شهر ارومیه مننتقل شده بودند. نامبردگان هر یک بعد از نزديك به سه ماه بازجویی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.
همچنین یک شهروند کُرد ساکن روستای فلکان از توابع مرگور ارومیه به نام محمد(عصمت) سلحشور که پیشتر در اسفند ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از یک ماه بازجویی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود از سوی شعبه ٢ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی اپوزیسیون به پنج سال حبس و به اتهام نگهداری اسلحه به سه سال حبس (مجموعا هشت سال) محکوم شده است.
این حکم طی روزهای گذشته از سوی شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر ارومیه عینا تایید شده است.