عليرغم پيگيري‌هاي مكرر خانواده نامق دلدل، زندانی سنی مذهب کُرد كه هفته گذشته به صورت ناگهانی از زندان رجایی شهر کرج به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده است اطلاعي در دست نیست.

شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که هفته گذشته این زندانی سنی مذهب در حالی که حدود ۱۵ ماه از محکومیت ۶ ساله وی باقی مانده بود به صورت ناگهانی از زندان رجایی شهر کرج به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده است.

انتقال ناگهانی این زندانی سنی مذهب به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج در حالي كه هيچ خبري از وضعيت وي در دست نيست سبب افزايش نگرانی خانواده نامبرده شده است.

این زندانی مذهبی پیشتر در مردادماه امسال در اعتراض به عدم‌ رسیدگی پزشکی به وضعیت سلامتی خود و دیگر زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت اقدام به اعتصاب غذا کرده بود.
نامق دلدل، فعال مذهبی اهل بوکان پنجمین سال از دور دوم بازداشت خود را در زندان سپری می‌کند. وی پیشتر نیز در۱۲ مهرماه سال ۸۹ در شهر بوکان بازداشت شد و به اتهام فعالیت‌های تبلغی و مذهبی، دوران محكوميت ٣ ساله خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری کرده بود.

نامبرده ٥ ماه پس از آزادی برای بار دوم در ۲۹ فروردین سال ۹۳ در شهر بوکان بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین تهران منتقل شد.
وی بعد از ۱۵ ماه بازداشت بدون حضور وکیل تعینی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام فعالیت‌های تبلغی مذهبی اهل سنت مجددا به ۱۰ سال حبس محکوم شد اما اين حكم بعد از اعتراض به ۶ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد. بعد از تائيد حكم، از بند ٢٠٩ زندان اوين به زندان رجايي شهر كرج منتقل شد.

نامق دلدل به دلیل تحمل شکنجه‌های فیزیکی كه در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین تهران متحمل شده بود اکنون از درد کمر و لگن به شدت رنج می‌برد و تاکنون مسئولین زندان از قبول درخواست‌های وی جهت دسترسي به پزشك خودداری کرده اند.