هدایت سلامت، شهروند کُرد ساکن شهرک اسلام آباد ارومیه که مردادماه امسال از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی به اتهام اخلال در نظم عمومی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، جهت تحمل دوران محكوميت خود به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.
شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که در تاريخ ۲ دی ماه، این شهروند ارومیه‌ای بعد از قطعی شدن حکمش از سوی نهاد اجرای احکام دادگاه عمومی ارومیه احضار و متعاقبا جهت تحمل حكم حبس به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.
نامبرده در تاريخ ٥ آبان ماه سال ۹۳ به اتهام شرکت در تظاهراتي در حمایت از مقاومت شهر کوبانی توسط نیروهای گارد ویژه بازداشت و بعد از یک ماه با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.
مردادماه امسال جلسه دادگاهی وي در شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی شهر ارومیه تشکیل شد و به اتهام اخلال در نظم عمومی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
بعد از انتقال این شهروند کُرد به زندان، به دستور مسئولین زندان بدون رعایت اصل تفکیک جرائم وی به بند ۱۳ بند جوانان منتقل شده است.
گفتنی است آبان ماه سال ۱۳۹۳ بعد از حمله داعش به شهر کوبانی، شهرهای مختلف کردستان ایران شاهد برگزاری اعتراضات حمایتی از مقاومت کوبانی بود. طی روزهای ۳ و ۵ آبان ماه سال ۱۳۹۳، تجمع حمایتی شهروندان کُرد در ارومیه با یورش نیروهای یگان ویژه مواجه شد و حداقل ۱۶ نفر بازداشت شدند اما همگي بعد از چند هفته با تودیع وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شدند.