نشمیل قویتاسی، شهروند اهل مهاباد که پیشتر در اوایل اردیبهشت ماه سال جاري بازداشت و يك ماه بعد با تودیع وثیقه موقتا آزاد شده بود، از سوی شعبه یک دادسرای نظامی ارومیه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به یک سال حبس تعزیزی محکوم شد.
شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که این شهروند مهابادی همسر زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام، ارسلان خودکام است و سه روز بعد از بازداشت همسرش، وی نیز توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد.
نامبرده به مدت یک ماه در خصوص فعالیت‌های همسرش مورد بازجویی قرار گرفت. بعد از اتمام بازجويي ها، وي با تودیع وثیقه صد و پنجاه میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.
جلسه دادگاهی نامبرده هفته گذشته بدون حضور وکیل تعیینی در شعبه یک دادسرای نظامی ارومیه برگزار و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.
گفتنی است ارسلان خودکام، همسر نشمیل قویتاسی و از اعضای قرارگاه حمزه سید الشهدای سپاه پاسداران در روز ۲ اردیبهشت ماه به اتهام جاسوسی برای حزب دمکرات کردستان بازداشت و در ۲۳ تیرماه از سوی شعبه یک دادسرای نظامی ارومیه به اعدام محکوم شد. اوایل مهرماه امسال حکم اعدام این زندانی سیاسی در دیوان عالی کشور تایید شد.