نیروی انتظامی شهر سنندج به بهانه نداشتن مجوز از برگزاری سمیناری با عنوان «بررسی وضعیت اجتماعی کودکان» ممانعت به عمل آورد. همچنین افرادی که جهت شرکت در این سمینار به محل برگزاری این سمینار به مجتمع فرهنگی فجر شهر سنندج مراجعه کرده بودند با دخالت نیروهای انتظامی از محل متفرق شدند .
شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که طی چند روز گذشته جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان با انتشار فراخوانی از برگزاری سیمناری در خصوص بررسی وضعیت اجتماعی کودکان خبر داده بود. با این حال، عصر امروز ۲۹ آبان ماه، نیروی انتظامی ساعتی قبل از شروع این سمینار با محاصره مجتمع فرهنگی هنری فجر به بهانه نداشتن مجوز فرمانداری از برگزاری این سمینار ممناعت به عمل آورد.
یک فعال مدنی سنندجی در این ارتباط به شبکه حقوق بشر کردستان اظهار داشت «اداره ارشاد سنندج از برگزاری این سمینار مطلع بود و با هماهنگی آنها، سالن فجر در اختیار برگزار کنندکان این سمینار قرار گرفت اما ساعت ۱۶ امروز، نیروهای انتظامی مانع از حضور مردم در این سمینار شدند و با تهدید مسئولین برگزارکننده این سمینار درب سالن را بسته و همچنین افرادی که جهت شرکت در این سمینار در محل حاضر شده بودند را متفرق کردند.»
این سمینار قرار بود ساعت ۱۷ امروز، ۲۹ آبان ماه، با محوریت چگونگی شکل گیری پدیده کودکان کار و خیابان و تاثیر خشونت کلامی و رفتاری بر کودکان در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شود.