ارسلان برنا، روزنامه‌نگار مهابادی که پیشتر در اردیبهشت ماه امسال از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بود، جهت تحمل دوران حبس به زندان مهاباد منتقل شده است.

شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که این روزنامه‌نگار مهابادی بعد از احضار به اجرای احکام دادگاه مهاباد در تاریخ ۳ مهرماه، بازداشت و جهت سپری کردن دوران محکومیت به زندان مهاباد منتقل شده است.

نامبرده در ۴ اسفندماه سال گذشته بعد از احضار تلفنی به اداره اطلاعات بازداشت و بعد از ۵ روز با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون ریالی به صورت موقت تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود.

در ۲۷ اسفند ماه، جلسه دادگاه نامبرده در دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شد و در این جلسه، محتوای برخی نوشته‌های منتشر شده از وی در برخی سایت‌ها و نشریات کُردی چون «هه‌وال» و «ژیلوان» به عنوان تبلیغ علیه نظام قلمداد شد و بر این اساس، حکم وی صادر شد. در این جلسه، ارسلان برنا به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بعد از اعتراض این روزنامه‌نگار به حکم صادره، پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه تجدید نظر ارومیه ارجاع داده شد اما این حکم در شهریورماه امسال عینا تایید شد.

ارسلان برنا، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی مهابادی پیشتر نیز چندین بار در سال‌های ۸۷، ۸۸ و ۸۹ بازداشت شده بود.