امروز ۱۶ مهرماه، علی ممی، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه که یک سال پیش به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس محکوم شده بود، بعد از اتمام مدت محکومیتش آزاد شد.
شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که این زندانی سیاسی در ۲۵ مهرماه سال گذشته به همراه ٣ شهروند دیگر اهل ترگور از توابع شهرستان ارومیه به نام‌های بشیر پیر ماوانه، احمد و يوسف مندا توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه ارومیه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه متتقل شدند.
این ۴ شهروند کُرد به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی مخالف به مدت یک ماه مورد بازجویی قرار گرفته و بعدا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند. جلسه دادگاهی این ۴ زندانی سیاسی در شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو برگزار شد و نامبردگان به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
بعد از اعتراض این زندانیان سیاسی به حکم صادره، پرونده به شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر ارومیه ارجاع داده شد. این دادگاه علی ممی و یوسف مندا را به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم کرد و حکم دو زندانی دیگر سیاسی را عینا تایید کرد.
ظهر امروز ۱۶ مهرماه، علی ممی بعد از تحمل یک سال حبس از زندان آزاد شد و مسئولین زندان به یوسف مندا نیز اعلام کرده‌اند که وی نیز فردا آزاد خواهد شد. هم‌اکنون یوسف مندا و احمد مندا در بند ۳-۴ و بشیر پیر ماوانه در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برند.