طی چند روز گذشته، ٣ کولبر کُرد حین رفتن به مرز بدون همراه داشتن کالای قاچاق توسط نیروهای مرزبانی ایران در مناطق مرزی ارومیه و نوسود کشته و زخمی شده‌اند.
شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که روز یک شنبه، ۸ مهرماه، شفیع محمدپور، کولبر اهل سیلوانای ارومیه بدون اخطار قبلی در مناطق مرزی ارومیه از سوی نیروهای مرزبانی مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و به شدت زخمی شده است. همچنین روز دوشنبه ۹ مهرماه، در همین منطقه کاروانی از کولبران مورد هدف تیراندازی مسقیم نیروهای مرزبانی قرار گرفتند که در نتیجه آن یک کولبر ٢٦ ساله به نام اکرم خلیلی کورانی اهل روستای کوران واقع در منطقه صوما و برادوست ارومیه جان خود را از دست داد.
در پی تداوم کشتار سیستماتیک کولبران، امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه نیز طبق اظهارات یکی از منابع محلی شبکه حقوق بشر کردستان در منطقه اورامات، کولبر دیگری در منطقه نوسود توسط نیروهای مرزبانی کشته شده است.

جنازه رها شده عظیم احمدی در کوه‌های مرزی

به گفته این منبع، عصر امروز، نیروهای مرزبانی نوسود در منطقه مرزی صوفی جان از توابع شوشمی بدون اخطار قبلی یک کولبر جوان را که فاقد بار بوده مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار داده و وی را به قتل رسانده‌اند.

طبق اظهارات این منبع، کولبر کشته شده، عظیم احمدی، ۴۲ ساله، متاهل و اهل روستای تشار از توابع نوسود می باشد. این منبع در ادامه افزود که نیروهای مرزبانی بعد از قتل کولبر مذکور منطقه را ترک کرده و این مردم این منطقه بودند که بعد از ساعت ها جستجو توانستند جسد نامبرده را پیدا کنند.

 

 

https://twitter.com/i/status/1047534470700646401