به دنبال برگزاری اعتصاب سراسری روز گذشته، چهارشنبه ٢١ شهريور ماه، نیروهای امنیتی در شهرهای مریوان، سنندج، ربط، اشنویه و روانسر تعدادی از شهروندان و فعالین مدنی را بازداشت كردند.

شبکه حقوق بشر کُردستان مطلع شده است که از ۹ فعال مدنی مریوانی که روز گذشته در جریان اعتصاب سراسری بازداشت شده بودند، ۷ نفر از آنان به نام‌های مسلم بهرامی، دلیر روشن، محد ازکات، محمد تبیره، احسن پرتوی، نوشیروان حوش نظر و آرام امانی با قيد کفالت آزاد شده اند. دو نفر دیگر از بازداشت شدگان مریوانی به نام‌های سوران دانشور و آرام فتحی با درخواست اطلاعات سپاه پاسداران جهت بازجویی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده‌اند.
همچنین مختار زارعی، خالد حسینی و مظفر صالح نیا از فعالین مدنی بازداشت شده در شهر سنندج امروز با تودیع وثیقه ۲۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی این شهر آزاد شدند.

از راست، سوران دانشور و آرام فتحی

از سرنوشت دیگر بازداشت شدگان از جمله خالد گنجی، رشید ناصرزاده، موسی آذری، سیامند دولتی و خدر دولتی در اشنویه، باقری صفری در روانسر و جعفر رسول‌پور در شهر ربط سردشت تا اين لحظه اطلاعی در دست نيست.

گزارشات دریافتی از شهرهای مختلف کردستان حكايت از احضار گسترده شهروندان توسط نهادهای امنيتي دارد. بر اساس این گزارشات بیش از ۲۰ تن از کسبه و بازاریان شرکت کننده در اعتصاب عمومي روز گذشته به اداره امکان و ستاد خبری اداره اطلاعات شهرها احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته‌اند.
لازم به ذكر است كه اين اعتصاب به دعوت احزاب كُردي و فعالين مدني در اعتراض به اعدام چهار زنداني سياسي كُرد و همچنين حملات موشكي سپاه پاسداران به مقرهاي حزب دموكرات كردستان و حزب دموكرات كردستان ايران در اقیلم کردستان، برگزار شد.