در حالی که روز چهارشنبه، ۱۴ شهریورماه، دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام، زانیار و لقمان مرادی، به بخش قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل شده‌اند، نگرانی ها از احتمال اعدام قریب الوقوع آنها افزایش پیدا کرده است.
همزمان با انتقال آنها به بخش قرنطینه زندان رجایی شهر کرج، دیروز پنج شنبه مورخ ۱۵ شهریور از سوی مسئولین زندان با خانواده نامبردگان تماس گرفته شده و از آنها خواسته‌اند که جهت ملاقات با فرزندان خود به این زندان مراجعه کنند.
خانواده این دو زندانی سیاسی صبح امروز در زندان رجایی شهر کرج موفق به دیدار با آنها شده‌اند.
یکی از اعضای خانواده زانیار مرادی که موفق به ملاقات با وی شده بود به شبکه حقوق بشر کُردستان گفت: از روز چهارشنبه که زانیار و لقمان به قرنطینه منتقل شده‌اند، زانیار در اعتراض به احتمال اجرای حکم اقدام به اعتصاب کرده است.
وی در ادامه اظهار داشت، مسئولین زندان به خانواده ما اعلام کرده‌اند که این انتقال به دستور وزارت اطلاعات بوده است و خطر اجرای حکم وجود ندارد اما زانیار و لقمان در هنگام ملاقات ضمن رد این ادعاها از احتمال اجرای حکم اعدام خود و لقمان در بامداد فردا خبر داده است.

علاوه بر این دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام، رامین حسین پناهی دیگر زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام که پیشتر از زندان مرکزی سنندج به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است و هم اکنون در سلول انفرادی در اعتصاب غذا می‌باشد، در خطر اجرای حکم قرار دارد.