یک منبع نزدیک به خانواده بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری بازداشتی، در گفتگو با شبکه حقوق بشر کُردستان اظهار داشت که کماکان از سرنوشت وی بعد از بازداشت بی اطلاعند.
به گفته این منبع، خانواده این فعال کارگری بازداشتی بعد از اطلاع از بازداشت وی به شهر کرمانشاه مراجعه کرده و خواستار اطلاع از سرنوشت نامبرده شده‌اند اما تاکنون نه دادگاه و نه اطلاعات سپاه توضیحی در خصوص علت بازداشت و محل نگهداری وی نداده‌اند. بازداشت نامبرده توسط اطلاعات سپاه کرمانشاه تنها اطلاعات دریافتی مربوط به این فعال کارگری است.

شرکت در کمپین معلمان زندان را آزاد بکنید.

این منبع در ادامه اظهار داشت از روز ۲۶ مردادماه تاکنون که این فعال کارگری در کرمانشاه بازداشت شده وی تنها یک بار و آن هم در دومین روز بازداشتش طی تماس تلفنی با خانواده از بازداشت خود توسط یک نهاد امنیتی در شهر کرمانشاه خبر داده است.
منبع مذکور در پایان افزود که آقای ابراهیم زاده یک هفته قبل از بازداشت به مانند گذشته جهت امدادرسانی و کمک به کودکان مناطق زلزله زده سرپل ذهاب به این مناطق سفر کرده بود که توسط نیروهای اطلاعات سپاه در کرمانشاه بازداشت شد.

بهنام ابراهیم زاده، متولد ۱۳۵۴ در شهر اشنویه و ساکن تهران، فعال کارگری و عضو «جمعیت دفاع از کار کودکان و خیابان» است که پیشتر در خردادماه سال ۱۳۸۹ به دلیل فعالیت مربوط به حقوق کارگران و حقوق کودکان کار بازداشت شده بود. نامبرده بعد از ۴ ماه بازجویی در سلول های انفرادی زندان اوین به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شده بود. وی در دی ماه سال ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۲۰ سال حبس محکوم شد که بعدها این حکم در دادگاه تجدید نظر تهران به ۵ سال کاهش پیدا کرد.
همچنین نامبرده در حالی که دوران حبس خود را سپری می کرد مجددا با پرونده‌ دیگری مواجه شد. در سال ۱۳۹۳ با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی» و «استفاده از تجهیزات ماهواره و نگهداری پاسور» مجددا به ۹ سال و ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از اعتراض و در مرحله تجدید نظر به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۴۵۰ هزار تومان جریمه نقدی کاهش پیدا کرد.
در نهایت، این فعال کارگری در ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ بعد از سپری کردن ۷ سال حبس در زندان‌های اوین تهران و رجایی شهر کرج آزاد شد.